czwartek, 14 maja 2015

Jak znaleźć idealne biuro?

Wynajęcie biura w dobrej lokalizacji ważną częścią biznesu. Sprawdź biurowiec nad odrą

Definicja biura

Biuro (fr. bureau) to miejsce pracy pracowników administracyjnych instytucji lub firmy albo administracyjna instytucja, wykonująca właściwe sobie prace urzędnicze.

Podstawowe typy pomieszczeń pracy biurowej:

pomieszczenia indywidualne
biuro kombi1
wnętrza grupowe
wnętrze wielkoprzestrzenne.

Ilość powierzchni biura jako zespołu pomieszczeń służących pracownikom biurowym pracującym na stałe w biurze przypadająca na jedną osobę oznacza poziom zaludnienia biura.2

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Biuro


Jakie zabezpieczenia do biura

Wszyscy chcą czuć się bezpiecznie - zarówno we własnym domu, jak i w przestrzeni publicznej. Coraz więcej miast i instytucji posiada zainstalowane systemy monitorujące, jednak nie zawsze za ich pomocą da się znaleźć sprawcę kradzieży, czy tez pobicia. Czasami jakość nagrań jest zbyt niska, by nie było żadnych wątpliwości. W takim wypadku, czy zainstalowanie takich urządzeń nie daje nam tylko jedynie} złudnego poczucia bezpieczeństwa?

Nie. Już sama zainstalować sobie taki systemogólnego bezpieczeństwa rzeczywiście się poprawia.


Doskonałe miejsce na biuro

Obiekty inwestycji zaprojektowane są kompleksowo jako kontynuacja historycznej zabudowy istniejącej w całym kwartale ulic Storrady, Kapitańskiej i Jana z Kolna.

Główny budynek kompleksu (budynek A) o powierzchni użytkowej 5100 m2 to rewitalizowany obiekt poprzemysłowy. W tym miejscu mieściła się w XIX wieku pierwsza elektrownia w Szczecinie dostarczająca prąd na potrzeby oświetlenia ulic miejskich. Zachowana została zabytkowa elewacja, która podkreślona zostanie przez nowoczesną architekturę części nadbudowy.

Drugi budynek kompleksu (bud. B) wraz z dwoma parterowymi pawilonami o łącznej powierzchni użytkowej ponad 600 m2 będą pełniły funkcję biurowo-usługową. Powstają w nowoczesnej konstrukcji szkieletowej z dużą ilością przeszkleń. Budynek B będzie bezpośrednio powiązany z budynkiem A podziemną halą garażową oraz łącznikiem usytuowanym na 4 piętrze.

Planowane zakończenie budowy to czerwiec 2015r. Obecnie w celu rezerwacji lokalu możliwe jest podpisanie przedwstępnej umowy najmu.

Trzeci obiekt inwestycji (bud. C) to istniejący trzypiętrowy budynek biurowy przy ul. Storrady Świętosławy 1(róg Jana z Kolna) oferujący lokale biurowe do wynajęcia. Wokół biurowca - wzdłuż dróg dojazdowych - znajdują się miejsca parkingowe nie objęte strefą płatnego parkowania. Budynek wraz z terenem jest całodobowo monitorowany i chroniony przez ochronę osobową. Karty dostępu umożliwiają nieograniczony dostęp do wynajmowanych lokali.

W obrębie działki zaprojektowana jest uliczka o charakterze staromiejskim z wejściem od bramy z ulicy Storrady (bud. A), przebiegająca pomiędzy obiektami inwestycji. Wzdłuż uliczki znajdują się pomieszczenia o funkcjach ogólnodostępnych - galerie, butiki, małe biura wymagające bezpośredniego dostępu klientów. Wyjście z kwartału planuje się przez bramę istniejącego budynku przy ulicy Storrady 1 (bud. C) na podnóże Wałów Chrobrego.

Źródło: http://www.storrady.com/opis-inwestycji


Biurowe BHP

Wspominałam już nie raz o tym, że nie tylko w branżach uznanych przez społeczeństwo za niebezpieczne (np. budownictwo) może dojść do wypadku. Zasady BHP dotyczą również pracy biurowej.

Trochę już o tym pisałam, przy omawianiu zagadnienia w dziedzinie edukacji. Zaznaczam jednocześnie, że nie jestem specjalistką z branży, a moich notek nie należy traktować, jako źródło wiedzy na temat na BHP. Są to po prostu przemyślenia, które czasami są dość luźno związane z tematem. Wracając do pracy biurowej. To co pozwala zaliczyć wykonywane działania do pracy biurowej, to pozycja siedząca. Nie chodzi tutaj o pracę stricte umysłową, ale właśnie o postawę, jaką w trakcie wykonywania różnych działań, przyjmujemy. Jest to dość sensowne - przecież nie powiemy o dziewczynie roznoszącej kartki reklamowe, albo o ochroniarzu, że wykonuje pracę biurową :). Ale ochroniarz, którego zajęcie polega tylko na śledzeniu widoku z kamer ( a wiadomo, że taka osoba zazwyczaj zajmuje pozycję siedzącą), z punktu widzenia BHP ma pracę biurową. Cóż, nie zawsze kwalifikacja musi być bezbłędna.


Gdzie trzymać dokumenty w biurze?

Archiwizacja dokumentów to jest ciekawy temat. Mam jeszcze kilka fajnych informacji.

Archiwizacja jest procesem polegającym na zabezpieczaniu i katalogowaniu akt. Archiwizacji podlegają takie akta, które nie mają w danej chwili wartości użytkowej, jednak ze względu na wymogi prawne, lub inne, dobrze jest je zachować. Miejscem magazynowania takich dokumentów, jest archiwum. Wielkie instytucje, bądź korporacje posiadają własne archiwa. Kolejna kwestia też jest związana z omawianym tematem.

Archiwizacja akt ma swoje bardzo istotne przyczyny. Jeżeli posiadamy duże przedsiębiorstwo, to są nam potrzebne w wypadku, gdy zażąda ich jakiś urząd. Nie chodzi tylko o rozliczenia. Istotne są wszelkie inne dokumenty. Jeśli nie potrafimy poradzić sobie samodzielnie, trzeba skorzystać z usług firmy zewnętrznej, która uporządkuje to za nas. Tak samo ciekawym i podobnym tematem jest też to co opiszę następnie.

Co zrobić gdy mam w firmie znaczną ilość faktur, które nie są mi już potrzebne ale z uwagi na wymagania prawne muszę je przechowywać? Chyba najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zorganizowanie sobie archiwum - aczkolwiek robienie tego we własnym zakresie pociąga za sobą spore koszty. Tak więc lepiej i taniej jest to przekazać do firmy zewnętrznej. Podobnie ma się następna sprawa.

Ciekawe prawda? Myślę, że jeszcze poruszę te zagadnienia w kolejnych artykułach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz